O Motobattu

Co jsou baterie Motobatt zač?

Výsledkem práce vývojářského centra v Jacksonville na Floridě, USA je unikátní systém Quadflex, který díky čtyř pólovým vývodům a nástavcům dodávaných s bateriemi umožňuje rozsáhlou škálu typů motobaterií (cca 195 druhů) plně nahradit 39 typy akumulátorů Motobatt. To znamená, že abyste pokryli potřeby po všech 195 typech motocyklových baterií, stačí místo nich naskladnit 34 typů baterií Motobatt. Díky nástavcům a pólovým vývodům na obou stranách totiž jedna baterie Motobatt nahradí až 28 motobaterií konkurence. Další výhodou této technologie je skutečnost, že jelikož akumulátor vždy nahrazuje baterie s rozdílnými parametry, v baterii Motobatt se skrývá síla minimálně srovnatelná s kapacitou a startovacím proudem nejvýkonnějšího akumulátoru, který má nahrazovat.

Co je uvnitř baterií Motobatt?

Absorbed Glas Matt battery – zkráceně AGM vyjadřuje, že v baterii není volný elektrolyt a je nasáklý ve skelném rouně. Někdy bývají AGM baterie mylně označovány jako gelové. Další nespornou výhodou je fakt, že Motobatt je plně uzavřený. Baterie se naplní a zformují přímo v továrně, což s sebou nese několik obrovských benefitů: Do akumulátoru se dostane pouze elektrolyt, jehož kvalita je kontrolována přímo výrobcem. Při plnění akumulátorů u prodejce či v domácím prostředí nelze zaručit jeho kvalitu. Znečištěný elektrolyt výrazně zkracuje životnost akumulátoru. Další výhodu představuje počítačem řízený nabíjecí proces, kterého by samotný prodejce či uživatel rovněž nebyl schopen docílit. Baterie Motobatt jsou ventilem řízené. V plně uzavřeném kastlíku je jednostranný bezpečnostní ventil, který v případě přebíjení upustí vodní páry nashromážděné v baterii a tím zabrání nafouknutí či explozi akumulátoru.

Jak je možné, že mají vyšší výkon než konkurenční akumulátory?

motobat_inside2Klasická konstrukce tzv. mokrého akumulátoru (obsahuje volný elektrolyt) často poskytuje výkon na samé hranici skutečné potřeby vozidla. Díky použití technologie AGM (Absorbed Glass Mat) v kombinaci s plněním akumulátoru přímo ve fabrice je umožněno v bateriích Motobatt zvýšit plochu a počet olověných desek v jednotlivých článcích. Tím se výrazně zvyšuje výkon, kapacita i spolehlivost v poměru k jejich objemu a váze.

Mnoho typů „LOW-COST“ baterií může být laciných jednoduše proto, že obsahují méně olova a více kyseliny. Taková baterie vás ale brzy nechá na holičkách.

Proč je baterie motobatt vhodná i do extrémního prostředí?

 

Baterie Motobatt sice funguje na stejném principu, jako ty „mokré“, ovšem rounové separátory (AGM) jí dávají hned několik výrazných výhod: Motobatt je odolný k vibracím – dlouhodobým působením vibrací může dojít k uvolnění desek a v konečné fázi motobat_inside1až k jejich propojení, tedy ke zkratu článku. Motobatt je díky skelným separátům odolný i k extrémním vibracím. Proto je vhodný pro motocross, čtyřkolky, terénní vozy. Motobatt redukuje nebezpečí zkratu článku vlivem sulfatace (v angličtině tzv. mechový efekt) – krystalky síranu olovnatého uvolněné z desek klasického akumulátoru mohou v elektrolytu migrovat a často dochází k jejich vzpříčení mezi + a – deskou čímž dojde ke zkratu článku. V bateriích AGM tento problém odpadá. Vyšší odolnost Motobatt k hlubokému vybití – zatímco běžné baterii škodí již několik hodin na úrovni vybití kolem 50%, AGM baterie Motobatt dokáže jít bez výrazné ztráty celkové kapacity až do extrémních hodnot kolem 70% vybití. Odolnost Motobatt k různým režimům provozu – pro motocykly (a jim podobná vozidla) je charakteristický nepravidelný provoz, tedy častá období, kdy baterie zůstává v nedobitém stavu. Oproti klasické konstrukci umí separátory AGM výrazně zpomalit přirozenou sulfataci článků.

Co přesně si mám představit pod pojmem Quadflex technologie?

V řadě Motobatt lze až překvapivě snadno najít baterii přesně pro váš model. Téměř neúnosnou variabilitu rozměrů a též způsobů instalace bylo nutné rázně vyřešit. Název „QUADFLEX“ sdružuje hned několik chytrých konstrukčních prvků: Motobatt zdvojené +/- póly – patentovaný systém umožňuje instalaci většiny baterií v obou gardech: jako levou i pravou; zároveň je možno na dva volné póly připojit další spotřebič, či pevný konektor nabíječky CTEK. Motobatt univerzální vývody pólů – patentovaný systém pro instalaci libovolného typu i směru vývodů (nahoru, do boku, dolů). Motobatt stavebnice – pro doladění přesných rozměrů a utěsnění baterie v konkrétním modelu motocyklu se využívá speciálních, přesně vylisovaných nástavců, jejich kompletní sada je vždy standardem každého balení.